Maspalomas - del 1

På sportlovet var jag och mormor på Gran Canaria, Maspalomas. Det var en himla mysig resa, och jag tänkte visa lite bilder därifrån!

Lördag 15/2
Flyget gick vid sex på morgonen från Norrköpings flygplats, och vi landade på Gran Canaria nästan sju timmar senare. Vädret var inget vidare när vi kom fram, det regnade och var ganska kallt.
När vi kom fram till hotellet hade det slutat regna och det var lite varmare. Vi checkade in, lämnade vår packning och bytte om till tunnare kläder. Sen gick vi ut på lite upptäcktsfärd.
Vi gick runt lite, men det började regna igen ganska fort så vi tog oss tillbaka till hotellet. Både jag och mormor var trötta efter resan, så vi gjorde inte så mycket mer den dagen.

Söndag 16/2
På söndagen åkte vi på en bussresa till Guayadeque, en dal där folk bor i grottor.
På vägen till Guayadeque stannade vi i San Mateo. Vi besökte en kyrka...
...och en marknad där man verkligen kunde hitta allt möjligt.
Vädret var jättedåligt även på söndagen, det hade till och med snöat dagen innan. Vi var tvugna att köpa varsin filt på marknaden för att inte frysa ihjäl.
Här är vi framme vid Guayadeque. Det var så himla häftigt! Man var nästan omringad av bergen, och allt var jättefint.
Vi fick komma in till en man som bode i en av grottorna. Dock glömde jag ta kort där inne. Tog bara kort på hans söta hund haha. Men grottorna var verkligen inredda som riktiga hus!
Här hade folk skrivit kärleksförklaringar på stora blad.

Det var första delen av vår Maspalomasresa. Fortsättning följer :)

Hej! Jag heter Josefine och jag är en undersköterskestuderande 20-åring från Linköping. Jag tycker om hundar, smink, att sy, läsa böcker och mycket mer. Bloggar om allt!