85 dagar kvar!

Maspalomas - sista delen

Japp, här kommer sista delen av Maspalomasresan!

Onsdag 19/2
Här är två bilder på våran duvkompis som hälsade på oss på vår lilla altan hela tiden! Den hade skadad/missbildad fot, men den var glad ändå haha
Den här dagen slappade vi på hotellet hela förmiddagen, för mormor blev sjuk. Men på eftermiddagen tog vi en liten promenad bort till ett shoppingcenter som låg ganska nära hotellet. Dock höll de på att renovera där, så nästan allting var stängt.
Påvägen tillbaka träffade vi två coola fåglar till!
Och så en katt också!
Och sen var den dagen slut.

Torsdag 20/2
Lite frukost!
Vi besökte ett annat shoppingcenter. Där var allt öppet, men det var lite grann som en enda stor marknad typ. Köpte med mig ett mobilskal och aloe vera därifrån.
Träffade världens mest fotogeniska hund. Satte sig bara där och log in i kameran haha

Fredag 21/2
Det här var våran sista dag, så vi bestämde oss för att stanna kvar på hotellet hela dagen och bara sola allt vad vi kunde!
På kvällen var det grillfest och.....
flamenco-shooow hahaha! Blev upplurad på scenen och dansade flamenco. Inte riktigt min grej kan man ju säga haha

Lördag 22/2
På lördagen var det dåligt väder, så då passade jag på att ta lite bilder på hur det såg ut vid våran lilla bungalow. Vi bodde precis vid restaurangen och lobbyn, och hade sol hela förmiddagen. Perfekt!

Sen var det bara att packa resväskan och åka hem till kalla Sverige igen :(

Det var allt från våran resa! Tack så jättemycket mormor! ♥♥♥♥

Maspalomas - del 3

Tisdag 18/2
På tisdagen bestämde vi oss för att gå till Playa del Ingles. På vägen dit stannade vi till på en botanisk trädgård. La typ all min energi på att försöka få kort på de där fjärilarna, så har inte så många fler bilder därifrån haha
Ovanför botaniska trädgården fanns världens bästa utsiktsplats. Man såg hur långt som helst!
Vi gick förbi både en svensk och en norsk bar!
Sedan kom vi fram till stranden i Playa del Ingles. Här är sanddynorna, det var så himla fint!
Vi köpte varsin glass. Här är den mormor köpte. Jag köpte vanligt kulglass så det var inte lika kul på bild.
På vägen hem igen såg vi den här coola fågeln. Jag googlade på det, och rasen heter tydligen Hoopoes. Himla häftigt djur! Tydligen kan den fälla ut den där saken på bakhuvudet också så att det blir som en tuppkam haha
Sen såg vi ett gulligt duvpar ockå!

Och sen var den dagen sluut!
Hej! Jag heter Josefine och jag är en undersköterskestuderande 20-åring från Linköping. Jag tycker om hundar, smink, att sy, läsa böcker och mycket mer. Bloggar om allt!